موسسه سنجش سپاهان (  احمد نورمحمدی )

موسسه سنجش سپاهان ( احمد نورمحمدی )

کاربرد فناوری های نوین در حسابداری و حسابرسی
موسسه سنجش سپاهان (  احمد نورمحمدی )

موسسه سنجش سپاهان ( احمد نورمحمدی )

کاربرد فناوری های نوین در حسابداری و حسابرسی

ثبت سند حق بیمه پرداختنی

پرسش از سایت مشاوره رازنامه :
سلام ، وقت بخیر نحوه سند زدن پرداختی بیمه تامین اجتماعی به چه صورته ؟ بدون این که تو لیست حقوق و دستمزد بیام ه صورت جداگانه چطوری ثبت بزنم؟

پاسخ :

با سلام

چنانچه منظورتان این است که پرداختی تامین اجتماعی یعنی واریز سی درصد حق بیمه را بدون این که در جریان باشید مبلغ حقوق دستمزد چه بوده و اقلام آن چیست , ثبت بزنید ؟ و در صورتی که روش صدور اسناد در شرکت شما استاندارد می باشد ؟ , در آن صورت می توانید مبلغ حق بیمه لیست را به بدهکار حساب :
سایر حسابهای پرداختنی - حق بیمه پرداختنی به سازمان تامین اجتماعی  بدهکار

و به بستانکار حساب :
بانک / یا صندوق / یا تنخواه گردان ( از هر محل که پرداخت شده است )   بستانکار
منظور فرمایید
چنانچه پیشتر سند حقوق دستمزد و به تبع آن حق بیمه سهم کارگر و کارفرما صادر شده باشد  حساب "حق بیمه پرداختنی به سازمان تامین اجتماعی" بستانکار خواهد بود که بدین ترتیب صفر خواهد شد
و چنانچه بعدا بستانکار گردد با بدهکاری ایجاد شده طی این سند تسویه می گردد .
واقعیت این است که معمولا بین صدور این اسناد وقفه زمانی موجود است معمولا  صدور سند حقوق دستمزد ( هزینه حقوق دستمزد یعنی جمع مشمول و غیر مشمول بیمه به اضافه 23% سهم کارفرما  )  به بعد از پرداخت خالص حقوق , حق بیمه و مالیات حقوق موکول می شود , 
بخاطر این که درگیر دریافت و پرداخت نقدی نیست و کسی هم آن را دنبال نمی کند مگر  رئیس حسابداری شرکت که به فکر جمع کردن حساب هایش برای ارائه اظهارنامه و تراز و اینها می باشد می باشد و شاید حتی صدور آن چند ماه به تعویق بیافتد ! و مشکلی هم در کار جاری شرکت ایجاد نمی کند . 
دفاتر قانونی هم که هیچ کجا به تاریخ روز یا حتی ماه ثبت نمی شوند بنابراین صدور این سند به نفع اسناد پرداختهای نقدی و بانکی از لحاظ تقدم و تاخر زمانی به تعویق می افتد .
موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد